ORTOGRAFICZNE PODCHODY Z MATEMATYKĄ W TLE

Podchody to zabawa znana i lubiana od bardzo wielu lat, która wielu osobom kojarzy się z harcerskimi obozami i letnimi koloniami. To świetna okazja do koleżeńskiej integracji oraz pogłówkowania. Podchody uczą bowiem pracy w grupie i wspólnego działania na rzecz rozwiązania wszystkich zagadek i zadań, aby osiągnąć cel.

W marcu uczniowie klas szkoły podstawowej realizujący na języku polskim innowację pedagogiczną „Ortopestka” wzięli udział w nietypowym szkolnym dyktandzie – w „Ortograficznych podchodach z matematyką w tle”.

Zabawa rozpoczęła się w szkolnej bibliotece, gdzie grupy otrzymały karty z ‘mapą’. Aby odnaleźć wszystkie miejsca ukrycia zadań, uczestnicy podchodów musieli rozwiązać równania matematyczne. Następnie w różnych miejscach w szkole czekały na poszczególne grupy zadania związane z wybraną trudnością ortograficzną. Uczniowie zmagali się m.in. z krzyżówką, rozsypanką literową czy ortograficznym domino. Za każde poprawnie rozwiązane zadanie grupy otrzymywały litery, które tworzyły hasło końcowe całej zabawy.

Pierwsze szkolne podchody ortograficzne zakończyły się sukcesem. Wszystkie grupy odnalazły i rozwiązały swoje zadania. Serdecznie gratulujemy!

Magdalena Janiak, Anna Wojtczak, Edyta Pardo, Ewa Bida, Aneta Latecka

Komentarze są wyłączone.