SKETCHNOTING NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO, czyli rysujemy notatki

SKETCHNOTING NA LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO, czyli rysujemy notatki – to innowacja programowo – metodyczna, która spełnia jeden z ważnych wymogów edukacyjnych dla I, II i III etapu edukacyjnego, tj. rozwijanie kompetencji takich jak kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość, czyli kreatywnego przetwarzania i prezentacji informacji, rozwijanie umiejętności uczenia się, stosowanie strategii komunikacyjnych takich jak: identyfikowanie słów kluczy, upraszczanie form wypowiedzi, wykorzystywanie środków niewerbalnych. Wprowadzone działania zapoznają uczniów z elementami myślenia wizualnego, które stanowi narzędzie mobilizujące do samodzielnego zdobywania wiedzy, porządkowania informacji oraz przedstawiania ich  w kreatywny sposób.

  • Głównym celem innowacji jest zapoznanie uczniów z elementami myślenia wizualnego, które stanowi narzędzie mobilizujące do samodzielnego zdobywania wiedzy, porządkowania informacji oraz przedstawiania ich w kreatywny sposób.
  • Innowacja wprowadzana jest w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych w trakcie lekcji języka polskiego w klasach 4-8 L SP, w klasach 1-3 branżowej szkoły 1. stopnia oraz na zajęciach w klasie 3 L SP w ramach edukacji polonistycznej.
  • W SOSW nr 1 innowację z uczniami realizują: p. Magdalena Janiak, p. Magdalena Komorska, p. Anna Wojtczak, p. Edyta Pardo, p. Ewa Bida.