W trosce o lasy, czyli ekoprogramu „Ocalimy świat” ciąg dalszy

Kontynuując temat ochrony lasów przed zgubnymi skutkami cywilizacji, a co za tym idzie, lekceważeniem praw ochrony przyrody przez człowieka, uczniowie kl. VI a udali się na wirtualne spotkanie pn. „Witajcie drzewa”.

Nieocenionym źródłem wiadomości okazała się tablica multimedialna z dostępem do Internetu. W oparciu o materiał oglądowy- kolorowe ilustracje drzew- szóstoklasiści ustalali typ lasu ze względu na dominujący drzewostan. Dużo trudniejsze okazało zadanie, w którym należało dopasować ilustrację do odpowiedniego opisu, aby następnie z rozsypanych liter- wykreślając właściwe- wskazać, o jaki rodzaj lasu chodzi. Efektem końcowym było podanie prawidłowej nazwy drzewa. W centrum uwagi znalazły się więc drzewa iglaste: modrzew europejski, świerk pospolity, jałowiec, sosna, jodła. W toku zajęć w ramach ekspresji plastycznej uczniowie obrysowywali kontury drzewa w oparciu o drewniany model, tak by powstał las, tym razem liściasty.

Dalsze zmagania projektowe przebiegały pod hasłem: „Dbajmy o lasy!”, a ćwiczenie polegało na wyborze poprawnych odpowiedzi spośród kilku podanych w ramach „Quizu wiedzy o lesie”. Młodzi ekolodzy w mig rozwiązali quiz i odgadli hasło: „Szanujmy lasy i dbajmy o nie!”

Aby przekonać uczniów, że w ekologii też obowiązują reguły ortografii, należało zmierzyć się z ćwiczeniem „Małe co nieco”. I tutaj z pomocą przyszedł słownik ortograficzny, który pozwolił szóstoklasistom wpisać brakującą literę  do wyrazu związanego z lasem. A więc znowu, aby nie było za łatwo, do ekologii wkradł się język polski i reguły ortografii.

Zwieńczeniem lekcji z lasem w roli głównej była krzyżówka z hasłem: „LAS ROŚNIE POWOLI”, co miało skłonić uczniów do propagowania i stosowania w praktyce nawyków proekologicznych.

Ekoprogram realizują:

Edyta Pardo, Magdalena Janiak, Anna Wojtczak, Agnieszka Fedak, Magdalena Komorska, Kamila Paczkowska

Komentarze są wyłączone.