,,Dojechali !”

W sobotę 22 września połączone siły Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego Nr 1 w Elblągu i Szkoły Podstawowej Nr 25 w Elblągu wybrali się na przejażdżkę rowerową do stolicy Warmii i Mazur- Olsztyna, by uczcić w ten sposób 100- lecie niepodległości Polski. Projekt nosił tytuł-,,100 kilometrów na 100- lecie Niepodległej”.

SOSW Nr 1 reprezentowali:

Wojciech Dwojacki, Damian Obremski oraz nauczyciel historii Tomasz Rylski.

Nasz rajd rozpoczęliśmy kilka minut po godz. 8 spod SP 25. Początkowo kierowaliśmy się w stronę Pasłęka jadąc tzw. ,,starą siódemką”. Kilkanaście km za Pasłękiem w uroczej miejscowości Kwitajny zrobiliśmy pierwszy postój delektując się kawą, kanapkami i batonami energetycznymi. Po kilkunastu następnych km byliśmy już w Morągu. Tam obejrzeliśmy pałac Dohnów z XVI wieku, który dziś jest siedzibą muzeum im. J. G. Herdera, zrekonstruowany zamek oraz ratusz miejski i armaty z 1914 roku pochodzące z czasów wojny prusko- francuskiej z lat 1870-71.

Następnie rozpoczęliśmy najbardziej urokliwą część trasy. Wiodła ona nas wzdłuż linii kolejowej Elbląg- Olsztyn. Trasa zmieniła się z asfaltowej na szutrową. Podziwialiśmy przepiękne widoki.

Do Olsztyna dotarliśmy przed godz. 14. Wszyscy w znakomitych humorach i świetnej kondycji.

Znakomicie z trudną dla amatorów trasą poradzili sobie nasi uczniowie. Dla nich była to pierwsza tego typu wycieczka. Na mecie w Olsztynie widać było ich radość. Szkoła może być z nich dumna. Jadąc chcieli nie tylko pokazać swój patriotyzm, ale też i przezwyciężyć własne słabości. Poradzili sobie doskonale.

Powrót do domu to już podróż pociągiem. To była bardzo udana wycieczka!

Trasa wiodła przez miejscowości: Pasłęk, Kwitajny, Morąg, Żabi Róg, Kozia Góra, Gamerki Wielkie, Pupki, Gutkowo, Olsztyn.

Długość trasy-112 km.
Czas samej jazdy bez postojów- 5 godzin.